Az igénylés legegyszerűbb módja a Dashboardon a webszolgáltatás modulban lévő +Új webszolgáltatás gomb használata, amely a felette leírt Bejegyzett web domain nevére elindít egy automatikus igénylést.
Ha a Bejegyzett web domain nem felel meg, akkor az igénylés az ügyfélszolgálaton (a 06-1-450-3070 telefonszámon vagy az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címen) keresztül történhet. Ehhez a következő adatokra van szükségünk:
- az intézmény végponti azonosítója (VPID), ha VPID nem áll rendelkezésre, akkor az intézmény pontos megnevezése és címe;
- az alapértelmezett domain, amelyen igénybe szeretnék venni a szolgáltatást, azaz a leendő weboldaluk címe, ha új domainre szeretnék igényelni a szolgáltatást, akkor a kívánt új cím az edu.hu zóna alatt, például: ujnev.edu.hu;
- az intézmény központi vagy a műszaki kapcsolattartói e-mail címe, amire elküldhetjük majd a hozzáférési adatokat a rendszereinkben történt beállítás után;
Telefonos igénylés esetén az igénylő minden esetben visszahívásra kerül a fenti adatok egyeztetése, megerősítése miatt, ugyanígy minden egyes e-mailben érkező beállítási kérelemre is válaszolunk. Amennyiben bármilyen okból kifolyólag további egyeztetésre van szükség a szolgáltatás(ok) beállításához, ez az előbb jelzett módokon történik meg.
Amennyiben minden adat rendelkezésünkre áll a webszolgáltatás beállításához, akkor elvégezzük a szükséges teendőket a rendszereinkben és amint ezekkel elkészültünk, elküldjük az egyeztetett e-mail címre a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges információkat, hozzáférési adatokat.