Budapest, Magyarország
+06 48 48 87 40

Területi államigazgatás egységes működését támogató rendszerfejlesztések projekt / EMTR

  • Projekt azonosító: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00045
  • Kedvezményezett neve: Budapest Főváros Kormányhivatala
  • KIFÜ szerepe a projektben: folyamat és műszaki minőségbiztosító
  • A projekt címe: Területi államigazgatás egységes működését támogató rendszerfejlesztések
  • A támogatás keretösszege: 6 467 814 913 Ft
  • KIFÜ támogatási összeg: 59 013 485 Ft
  • A támogatás mértéke: 100 %
  • A projekt megvalósításának kezdete: 2017.07.01.
  • A projekt befejezése: 2023.11.30.
  • Konzorciumi tagok: Miniszterelnökség, Budapest Főváros Kormányhivatala, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., IdomSoft Zrt.
  • Projekt státusza: folyamatban

A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretében a Budapest Főváros Kormányhivatala vezette konzorcium a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00045 azonosító számú „Területi államigazgatás egységes működését támogató rendszerfejlesztések” című kiemelt projekt megvalósítására 6,469  milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesült.

A területi államigazgatás egységes – optimalizált és elektronizált – működésének biztosítása érdekében a projekt az alábbi jelentős fejlesztéseket tűzte ki célul:

  • Az eddig széttagoltan működő információs rendszerek integrációját;
  • Az összes területi államigazgatási feladatellátással és szolgáltatásnyújtással összefüggő folyamat egységes szempontú elektronizálását, optimalizálását;
  • A kormányablakok személyes ügyfélfogadási rendszerében egy, a hagyományos kézaláírás elektronizálására épülő, új dokumentumhitelesítési megoldás bevezetését;
  • A legkorszerűbb (optimalizált és teljes körűen elektronizált) elektronikus ügyintézési folyamatokba bekapcsolni az e-közigazgatási szolgáltatások igénybe vételétől mindeddig tartózkodó tömegeket (5,3 millió fő).

A projekt eredményeképpen csökken a hatósági ügyintézési idő és költség; csökken az ügyfelekre háruló ügyintézési idő; megnő az e-ügyintézés és önkiszolgáló ügyintézés lehetősége; egyszerűsödik a kormányhivatali szervezet és működés, javul a hatékonysága; fontosabbá válik a környezetvédelem szerepe a kormányhivatalok működésénél (digitális állam) és nem utolsósorban az állam által nyújtott szolgáltatások üzemeltetési költségei csökkennek.

A Széchenyi 2020 keretében valósult meg.