Budapest, Magyarország
+06 48 48 87 40

Rendészeti tevékenységekhez kapcsolódó hatósági ügyek továbbfejlesztése, a hozzá kapcsolódó elektronikus feldolgozó képesség bővítésével — InNOVA

  • Projekt azonosító: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00028
  • Kedvezményezett neve: Belügyminisztérium
  • KIFÜ szerepe a projektben: folyamat és műszaki minőségbiztosító
  • A projekt címe: Rendészeti tevékenységekhez kapcsolódó hatósági ügyek továbbfejlesztése, a hozzá kapcsolódó elektronikus feldolgozó képesség bővítésével
  • A támogatás keretösszege: 4 674 809 366 Ft
  • KIFÜ támogatási összeg: 51 480 000 Ft
  • A támogatás mértéke: 100 %
  • A projekt megvalósításának kezdete: 2017.01.01.
  • A projekt befejezése: 2019.06.30.
  • Konzorciumi tagok: Belügyminisztérium, Országos Rendőr-főkapitányság, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
  • Projekt státusza: fizikai befejezése megtörtént

Az elektronizált közigazgatási hatósági eljárások segítségével gyorsabb, hatékonyabb és kényelmesebb ügyintézés válik lehetővé, erősítve ezáltal a rendőrség szolgáltatói jellegét.

A projekt főbb célkitűzései:

  • A rendőrség elektronikus képességeinek továbbfejlesztésével az állampolgárok, ügyfelek elégedettségének növelése, és átláthatóbb ügymenetkezelés megvalósítása a hatósági eljárások során.
  • Az elektronikus fizetés továbbfejlesztésével és az újabb fizetési lehetőségek bevezetésével az ügyintézés átfutási idejének csökkentése, az ügyfelek komfortérzetének növelése.
  • Gyorsabb, hatékonyabb és a kor követelményeinek megfelelő tájékoztatási felületek kialakítása a meghatározott területeken.
  • Hardver eszközök és licencek beszerzése a fejlesztés során elkészülő informatikai rendszerek működését biztosító infrastruktúra kialakítására a Kormányzati Adatközpontban.
  • A rendőrség közterületi szolgálatot ellátó személyi állományának felszerelése olyan okos eszközökkel, amelyek – többek között – alkalmasak a helyszínen kiszabott közigazgatási bírság megfizetésére.

Az ügyfélre adminisztratív terhet rovó közigazgatási hatósági eljárások – lehetőség szerint minél szélesebb körben – elektronikus útra történő terelésével csökken az ügyfelek lehetőségeit korlátozó bürokrácia, visszaszorul a sárga csekk használata, és előtérbe kerülnek az elektronikus fizetési megoldások. Az InNOVA projekt során tervezett fejlesztés többek között az alábbi hatósági eljárások 4-es szintű elektronizálását tervezi megvalósítani: a közbiztonságra veszélyes egyes eszközök és anyagok előállításával, forgalmazásával és felhasználásával kapcsolatos hatósági feladatok (fegyverengedélyügyek, pirotechnikával és robbanóanyaggokkal, valamint atomenergiával kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek), továbbá a személi-és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység engedélyezése és felügyelete. A közlekedésrendészeti szakterületet érintően megtörténik majd a meglevő hatósági folyamatok elektronizálásának magasabb szintre emelése, amely a hivatalból és a kérelemre indult közigazgatási hatósági eljárások során is kiterjeszti az online ügyintézés lehetőségeit.

A Széchenyi 2020 keretében valósult meg.