- Projekt azonosító: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00028
- Kedvezményezett neve: Belügyminisztérium
- KIFÜ szerepe a projektben: folyamat és műszaki minőségbiztosító
- A projekt címe: Rendészeti tevékenységekhez kapcsolódó hatósági ügyek továbbfejlesztése, a hozzá kapcsolódó elektronikus feldolgozó képesség bővítésével
- A támogatás keretösszege: 4 674 809 366 Ft
- KIFÜ támogatási összeg: 51 480 000 Ft
- A támogatás mértéke: 100 %
- A projekt megvalósításának kezdete: 2017.01.01.
- A projekt befejezése: 2019.06.30.
- Konzorciumi tagok: Belügyminisztérium, Országos Rendőr-főkapitányság, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., IdomSoft Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
- Projekt státusza: fizikai befejezése megtörtént
Az elektronizált közigazgatási hatósági eljárások segítségével gyorsabb, hatékonyabb és kényelmesebb ügyintézés válik lehetővé, erősítve ezáltal a rendőrség szolgáltatói jellegét.
A projekt főbb célkitűzései:
- A rendőrség elektronikus képességeinek továbbfejlesztésével az állampolgárok, ügyfelek elégedettségének növelése, és átláthatóbb ügymenetkezelés megvalósítása a hatósági eljárások során.
- Az elektronikus fizetés továbbfejlesztésével és az újabb fizetési lehetőségek bevezetésével az ügyintézés átfutási idejének csökkentése, az ügyfelek komfortérzetének növelése.
- Gyorsabb, hatékonyabb és a kor követelményeinek megfelelő tájékoztatási felületek kialakítása a meghatározott területeken.
- Hardver eszközök és licencek beszerzése a fejlesztés során elkészülő informatikai rendszerek működését biztosító infrastruktúra kialakítására a Kormányzati Adatközpontban.
- A rendőrség közterületi szolgálatot ellátó személyi állományának felszerelése olyan okos eszközökkel, amelyek – többek között – alkalmasak a helyszínen kiszabott közigazgatási bírság megfizetésére.
Az ügyfélre adminisztratív terhet rovó közigazgatási hatósági eljárások – lehetőség szerint minél szélesebb körben – elektronikus útra történő terelésével csökken az ügyfelek lehetőségeit korlátozó bürokrácia, visszaszorul a sárga csekk használata, és előtérbe kerülnek az elektronikus fizetési megoldások. Az InNOVA projekt során tervezett fejlesztés többek között az alábbi hatósági eljárások 4-es szintű elektronizálását tervezi megvalósítani: a közbiztonságra veszélyes egyes eszközök és anyagok előállításával, forgalmazásával és felhasználásával kapcsolatos hatósági feladatok (fegyverengedélyügyek, pirotechnikával és robbanóanyaggokkal, valamint atomenergiával kapcsolatos közigazgatási hatósági ügyek), továbbá a személi-és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység engedélyezése és felügyelete. A közlekedésrendészeti szakterületet érintően megtörténik majd a meglevő hatósági folyamatok elektronizálásának magasabb szintre emelése, amely a hivatalból és a kérelemre indult közigazgatási hatósági eljárások során is kiterjeszti az online ügyintézés lehetőségeit.