- KIFÜ szerepe a projektben: Projektmenedzsment
- Projekt azonosító: EKOP 2.3.7-2012-2012-0001
- Indítás: 2013
- Zárás: 2015
- Támogatás összege: 2,8 Mrd Ft
- Projekt státusza: Megvalósítás befejeződött
- Projekt státusza: Országos Egészségbiztosítási Pénztár (konzorciumvezető), NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség.
Hatékony információs háttér
A projekt elsődleges célja, hogy az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) alapfeladatai, az ártámogatás és a finanszírozás hatékonyabb ellátásához szükséges információs hátteret biztosítsa. Az új rendszer a kormányablakokon keresztül kialakított ügyfélkapcsolati szolgáltatásokat (beleértve a kormányzati telefonos ügyfélszolgálatot is) képes lesz információval ellátni.
A fejlesztés ráépül az ágazati projektek eredményeképp létrejövő informatikai szolgáltatásokra, különösen az ágazati szintű törzsadat nyilvántartásokra.
Két adatközpontos működés
A projekt eredményeként a szerződéses kapcsolatok kezelése új alapokra helyeződik. Egy hatékony, rugalmas finanszírozási rendszer hosszú távú kialakítása mellett megkezdődik a kapcsolódó nyilvántartások integrációja. A meglévő rendszerek megkettőzésével két adatközpont kezdi meg működését, így a biztonsági szint növekszik.
A hatósági ügyintézésben az új azonosítási szolgáltatások biztosítása révén megvalósul a visszaélések visszaszorítása, a hatékonyság javítása. A projekt módszertani támogatást és az operatív projektvezetést a KIFÜ látja el.