Kérjük, hogy minden adminisztratív változást – a KIR-ben és a SZIR-ben való hivatalos módosítás kérésével egy időben – az Ügyfélszolgálatunk felé is jelezzenek.
Az új kapcsolattartót haladéktalanul jelentsék be az Ügyfélszolgálatunkon. Az általunk nyilvántartott e-mail címekre küldjük ki a szolgáltatásokkal, fejlesztésekkel, karbantartásokkal kapcsolatos tájékoztató leveleket, amelyek az Intézmények számára fontos és közérdekű információkat tartalmaznak.
Az internet szolgáltatással kapcsolatos folyamatokhoz (áthelyezés, bővítés, létesítés, leszerelés) a Társszolgáltatónknak szüksége van a már meglévő Diákhálós vagy a leendő szolgáltatás végződtetési helyének megadására (ahova a rack szekrény felszerelésre kerül), a pontos felmérés és az akadálymentes helyszíni kivitelezést megvalósítása érdekében.
Az alábbi, Diákháló Programmal kapcsolatba hozható, de nem a KIFÜ hatáskörbe tartozó témák esetében nem a KIFÜ Ügyfélszolgálata az illetékes, így ilyen kérdésekkel kapcsolatban kérjük, a lent látható e-mail-címekre küldjék meg bejelentéseiket:
- EFOP 3.2.4 projekt keretében kiosztott laptopok, tabletek üzemeltetésével kapcsolatos bejelentések, kérdések: helpdesk@edumail.hu
- EFOP 3.2.4 projekt keretében kiosztott okostáblák üzemeltetésével kapcsolatos bejelentések, kérdések: helpdesk@edumail.hu
- NKP Portálon történő regisztrációval, jogosultsággal, belépéssel kapcsolatos kérdések: tamogatas@nkp.hu
- Az intézmény megküldi a KIFÜ részére a szükséges kérelmet (Létesítés, Leszerelés, Sávszélesség emelés, Áthelyezés, Szüneteltetés)
- A kérelem befogadását követően a KIFÜ elküldi felméretésre a végpontot a folyamat kivitelezhetősége szempontjából
- A felmérési eredmények beérkezését követően kerül megrendelésre az igényelt folyamat szerinti kivitelezés
- A szolgáltató felveszi az intézménnyel a kapcsolatot időpontegyeztetés céljából
- A szolgáltató az intézménnyel egyeztetett időpontban elvégzi a szükséges bekötést, kivitelezést stb.
- Kivitelezést követően a KIFÜ műszakos kollégái felveszik az intézmény illetékes rendszergazdájával a kapcsolatot, majd távolról történő migrálást követően a rendszergazával közösen elvégzik a szükséges ellenőrzést a szolgáltatás zavartalan működése érdekében. A leszerelési folyamat esetében ez a lépés kimarad és ott ér véget, hogy a szolgáltató elvégezte a szükséges leszerelést és a KIFÜ munkatársa leszerelte és elszállította a szolgáltatást biztosító eszközeit.
Az általános, aktuális útmutatók az alábbi oldalon érhetők el. Javasoljuk az oldal figyelemmel kisérését.
A sávszélesség fejlesztések a DOS elvárásainak megfelelően 100 Mbps ill. 1 Gbps közötti mértékben valósulnak meg az 500 fő alatti, illetve feletti feladatellátási helyek vonatkozásában. A fejlesztések helyenként szakaszosan zajlanak és folyamatban vannak, hogy a DOS által meghatározott sávszélesség biztosítása megtörténjen az iskolákban.
A megrendelések és munkálatok folyamatosan zajlanak, cél a DOS-ban meghatározott sávszélesség értékek elérése a programban érintett köznevelési és szakképzési intézményekben. A kivitelezések ütemezetten haladnak, minden érintett iskolával fel fogjuk venni a kapcsolatot.
A fenntartás és üzemeltetés a KIFÜ feladata, semmilyen költséget nem fog a telepítés és az üzemeltetés jelenteni az iskolák számára. A helyszíneken dolgozó vállalkozó minden telepítéshez szükséges infrastrukturális változtatást a projekt keretében és költségén valósít/valósított meg, a fenntartás pedig a program keretében és forrásaiból történik. A garanciális hibák javítása díjmentes. A nem garanciális hibák (pl. rongálásból eredő) javításának költsége az iskolát vagy a fenntartót terheli.
Van rá lehetőség, az erre vonatkozó kérést szabadon megfogalmazott e-mailben szükséges eljuttatni a ugyfelszolgalat@kifu.hu címre.
FONTOS: A „saját internet vonal” felügyeletét a KIFÜ nem tudja biztositani. A vonal műszaki problémája esetén a KIFÜ nem tud eljárni a kapcsolat problémájának elhárításában a vonali szolgáltató felé. Probléma esetén az előfizető jogosult hibát bejelenteni, és javíttatani azt.
A szolgáltatások meghatározott, kicsi része használható, azaz elérhető pl.: az iskolák KIFÜ-s tárhelyen tárolt oldalainak elérése, a KIFÜ által biztosított levelezés webes felületen. KIFÜ által, az intézmények számára előírt oktatást segítő, támogató funkciók, pl.: domain, tartalom-, tűzfal, eduroam és wifi szolgáltatás, levelezés arra alkalmas szoftver segítségével, „saját internet vonalon” keresztül nem használható.
Lehetőség van arra, hogy az intézmény saját vonalát a KIFÜ által biztosított végponti routerre csatlakoztatva, a KIFÜ által biztosított szolgáltatói vonal bekötéséig átmenetileg használhassa.
Az erre vonatkozó kérést szabadon megfogalmazott e-mailben szükséges eljuttatni az ugyfelszolgalat@kifu.hu címre.
Az eduroam oktatási és kutatási intézmények nemzetközi szövetségének a szolgáltatása, amely lehetővé teszi a szövetség tagjainak felhasználói számára, hogy egy másik eduroam szövetségbeli tag intézményébe ellátogatva ugyanazt a Wifi felhasználónevet és jelszót használják, mint amit a saját intézményükben használnának. Így az eduroam szövetségi tagok felhasználóinak csak egyszer kell beállítaniuk a Wifi hozzáférést és utána minden eduroam intézményben mindenféle beállítás és konfiguráció nélkül működik a Wifi hozzáférésük.
Minden programban érintett feladatellátási hely jogosult az eduroamon keresztül történő wifi hálózat használatra, mindössze a felhasználók felvétele szükséges a Dashboard felületen. Azzal a különbséggel tudják használni a hálózatot ilyen bérlői jogviszony keretében, hogy a bérbe adó iskola helyi beállításainak megfelelő feltételeket el kell fogadniuk, egyéni beállítások elvégzésére nincs lehetőségük.
Tegyenek bejelentést ügyfélszolgálatunkra. Kérjük, semmi esetre se húzzák ki a csatlakozókat, és ne próbálják konfigurálni az eszközöket, mert ezzel elvész az eszközökre vonatkozó vállalkozói jótállás.
Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
- Tel: +36 1 450 3070
- KIFÜ hibabejelentő: hibabejelento@kifu.hu
A garanciális hibák javítása díjmentes. A nem garanciális hibák (pl. rongálásból eredő) javításának költsége az iskolát vagy a fenntartót terheli. Kérjük, minden rongálásra, meghibásodásra, vagy hálózat-költöztetésre vonatkozó bejelentésüket ügyfélszolgálatunk részére jelezzék. Ezzel együtt fontos, hogy ne próbálják meg az eszközöket saját hatáskörben javítani, hiszen ez a garancia elvesztését vonja maga után.
Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
• Tel: +36 1 450 3070
• KIFÜ hibabejelentő: hibabejelento@kifu.hu
A felújítási munkálatokat megelőzően legalább 3 hónappal szükséges bejelentést tenni ezzel kapcsolatban az Ügyfélszolgálatunkon. Az e-mailben kérjük, írják le, hogy mettől-meddig tervezik a beruházásokat, illetve azt is, hogy milyen jellegű beruházásokról van szó. Kérjük, hogy adjanak meg egy kapcsolattartó személyt, aki telefonon elérhető az adott ügyben. Az eszközök le- és felszereléséről munkatársaink fognak gondoskodni, akik a munkálatok megkezdése előtt felveszik Önökkel a kapcsolatot.
A wifi eszközök felújítási munkálatok miatti mozgatását kérelemmel igényelhetik.
A kérelmek az Ügyfélszolgálat menüpont, Nyomtatványok blokkjában érhetőek el.
Kérjük, a „KW02 – WIFI ÁTHELYEZÉS ÉS IDEIGLENES LE- ÉS VISSZASZERELÉS” dokumentumot kitöltve, és aláírással, pecséttel ellátva az ugyfelszolgalat@kifu.hu email címre küldjék be.
A wifi eszközök felújítási munkátok miatti mozgatását kérelemmel igényelhetik.
A Diákháló Program keretében felszerelt eszközökre fenntartási kötelezettség van, az 5 éves garanciális időszakban az eszközök leszerelése az alábbi esetekben történhet meg:
- Költözik az intézmény, a leszerelést követően új helyszínen használatba kerülnek újra az eszközök.
- Megszűnik az iskola.
- Épületet érintő beruházások esetén ideiglenesen leszerelés szükséges.
Kérjük az Ügyfélszolgálat menüpont, Nyomtatványok blokkjában található „KW05 – WIFI LESZERELÉS„ kérelmet kitöltve, aláírással és pecséttel ellátva az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címre küldjék be.
A műemléki vagy helyi védettség alatt álló épületek esetében a vállalkozó feladata az illetékes hatóságokkal történő engedélyeztetés, ami hosszabb időt vehet igénybe. Az engedélyeztetés elindításához a vállalkozónak az alábbi dokumentumokra van szüksége:
• az épület tulajdonosának hozzájárulására nyilatkozat formájában, amelyben engedélyezi a projekt kapcsán történő kivitelezési munkálatokat,
• értékleltárra, amely dokumentumnak a beszerzése minden esetben az intézmény feladata.
A nyilvános interneten elérhető tartalmakat a wifi hálózaton a Digitális Gyermek-védelmi Stratégia (DGyS) alapelvei mentén és annak konkrét útmutatásai alapján egy korszerű tartalomszűrő rendszer védi. A kötelezően beállított tartalomszűrési kategórián felül az intézményben a KIFÜ által biztosított internet hálózatra a Dashboard felületen egyéb szűrőcsomagok kiválasztására is van lehetőség, mint például az egyik választható szűrőcsomagunk részeként a Facebook, vagy a Youtube tartalmak tiltása. Elképzelhető, hogy olyan oldal is szűrésre kerül, amelyet hibásan káros tartalomnak azonosít a rendszer. Ilyen esetben a KIFÜ Ügyfélszolgálatán lehet kérni az adott oldal feloldásának vizsgálatát.
A Guest_Vendég hálózaton csak a központi DGyS szűrés működik, annak módosítására nincs lehetőség.
A vendég WIFI felhasználók létrehozására és a hozzájuk kapcsolódó jelszavak beállítására csak az adott intézmény Dashboard felületén Diákháló rendszergazdaként nyilvántartott személynek van lehetősége. Az új felületen 10 különálló felhasználó/jelszó páros beállítására van lehetőség. Az újonnan beállított felhasználók továbbra is a már megszokott Captive Portal felületen tudnak majd az internethez hozzáférni.
Minden olyan személy akivel az iskolai rendszergazda vagy az intézmény Dashboard felületét használó jogosult személy a GUEST_VENDEG wifihez kapcsolódó jelszót megosztja.
A jelszót az intézmény által kijelölt Diákháló rendszergazda a Dashboard felületen állítja be, ő tudja megadni, illetve módosítani.
A Vendég wifihálózat alapvetően az iskolába látogató vendégek, illetve rendezvényeken való internet elérést hivatott segíteni. Előfordulhat, hogy a hálózati interferencia vagy az eszközök épületen belüli mozgása során a kapcsolat megszakad. Ilyen esetben sajnos a Vendég wifihálózaton újra fel kell jelentkezni. Az oktatási munkára kifejezetten az általunk biztosított eduroam hálózatot érdemes használni. Kérjük, amennyiben a guest_vendég hálózat többszörös megszakadását tapasztalja, jelezze Ügyfélszolgálatunknak az alábbi elérhetőségek egyikén:
Ügyfélszolgálat elérhetőségei:
- Tel: +36 1 450 3070
- KIFÜ hibabejelentő: hibabejelento@kifu.hu
Amíg az eduroam jelszót nem változtatjuk meg, addig egy eszközt elegendő egyszer „megtanítani” a hálózatra. Első alkalommal ez valóban több időt igényel, de a továbbiakban már működni fog. Érdemes az eszközökön az „automatikus csatlakozás” funkciót ehhez a hálózathoz is beállítani.
A Vendég wifihálózatra olyan wifi eszközök tudnak feljelentkezni, amelyek ismerik a WPA2 titkosítást és a beépített böngészőjük segítségével az authentikációs Captive Portal-t meg tudják nyitni. Android 4.4, Apple iOS 7.1, vagy Windows Phone 8, vagy ezeknél újabb verziójú mobiltelefonok és tabletek, valamint a legtöbb Linux, vagy Windows7/8/8.1/10 operációs rendszert használó eszköz használható a hálózaton. Az eduroam hálózathoz való csatlakozás feltétele, hogy a csatlakozni kívánt eszköz ismerje a WPA2-enterprise PEAP típusú hálózati titkosítást.
A felsorolt operációs rendszerek csatlakoztatásához az alábbi oldalon talál segítséget: Windows 7/8/8.1/10, Android 4.4, vagy Apple iOS 7.1, illetve ezek újabb / magasabb verziószámú típusaihoz.
Kérjük, a hálózat lassulását, használhatatlanságát jelezzék Ügyfélszolgálatunk felé az alábbi elérhetőségek egyikén:
Tel: +36 1 450 3070
Email: hibabejelento@kifu.hu
A fenntartókkal megkötött eduroam szerződés értelmében a szolgáltatást csak az ismert jogviszonnyal (tanár, diák, egyéb alkalmazott) rendelkező természetes személyek számára lehet elérhetővé tenni.
Kérjük, gondoskodjanak az osztott accountok törléséről, és helyette a természetes személyek részére kiosztott felhasználók létrehozásáról.
Publikus hálózatként kérjük, a vendég wifi hálózat használatát.
Kérjük, jelezze az intézmény rendszergazdája felé, hogy a felhasználónévhez tartozó jelszó kikerült a közösségi média felületre, ezért az accounthoz tartozó jelszó megváltoztatása szükséges.
Továbbra is kérjük, hogy az eduroam hálózathoz tartozó jelszavát harmadik féllel ne ossza meg, másnak adja ki.
A szolgáltatás igénylése írásban, az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címre küldött KH01 – létesítési kérelemmel történik.
A felmérés, majd a megrendelés akadálytalan lebonyolítása miatt Társszolgáltatónk számára kötelező megadni a dokumentumon is kért, bekötés pontos cím adatait (épület, emelet, ajtó) pl. 1. emelet, 12. terem, földszint-szerverterem.
A felmérési folyamatot csak a pontosított címadatok megadása után tudjuk elindítani a Társszolgáltatónknál.
A kérelem beérkezése után a végpont felmérésre kerül, amelynek eredményét követően tájékoztatást küldünk a felmerülő kiépítési költségekről. A felmérés nem jelent megrendelési kötelezettséget, az intézménnyel történő egyeztetés után, a megrendelő dokumentummal indítjuk a kivitelezést.
Tájékoztatjuk, hogy a felmérés általános átfutási ideje körülbelül egy hónap. A kivitelezési határidő pedig az illetékes szolgáltató által vállalt határidő, melyről a megrendeléskor írásban tájékoztatjuk az intézményt.
A hálózati szolgáltatás bővítését írásban, az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címre küldött KH03 – sávszélességemelési kérelemmel igényelhetik.
A felmérés, majd a megrendelés akadálytalan lebonyolítása miatt Társszolgáltatónk számára kötelező megadni a dokumentumon is kért, bekötés pontos cím adatait (épület, emelet, ajtó) pl. 1. emelet, 12. terem, földszint-szerverterem.
A felmérési folyamatot csak a pontosított címadatok megadása után tudjuk elindítani a Társszolgáltatónknál.
A hálózati szolgáltatás sávszélesség emelése, a társszolgáltatói felmérés beérkezését követően történik. A felmérési eredményről, valamint a felmerülő kiépítési költségekről tájékoztatást küldünk. A felmérés nem jelent megrendelési kötelezettséget, az intézménnyel történő egyeztetés után a megrendelő dokumentummal indítjuk a sávszélesség emelés kivitelezését.
Tájékoztatjuk, hogy a felmérés általános átfutási ideje körülbelül egy hónap. A sávszélesség emelése, pedig a megrendelését követően, a felmérési eredményben megadott határidőig történik meg, amelyről írásban tájékoztatást küldünk. A kivitelezési határidő attól is függhet, hogy az intézmény jelenlegi szolgáltatója végzi az emelést vagy új vonali szolgáltató bevonása szükséges a kérelmezett sávszélességi igény teljesítéséhez.
Lemondási igényüket írásban, az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címre küldött KH05 – leszerelési kérelemmel jelezhetik.
A felmérés és a leszerelési megrendelés, akadálytalan lebonyolítása miatt Társszolgáltatónk számára kötelező megadni a dokumentumon is kért, bekötés pontos cím adatait (épület, emelet, ajtó) pl. 1. emelet, 12. terem, földszint-szerverterem.
A leszerelési folyamatot csak a pontosított címadatok megadása után tudjuk elindítani a Társszolgáltatónknál.
A hálózati szolgáltatás leszerelését a beküldött kérelem alapján a Társszolgáltatónk végzi. A kérelem beküldése után várhatóan 30 napon belül megtörténik a szolgáltatás leszerelése, de a dokumentumon van lehetősége ettől eltérő időpont megadására is.
Az eszközökért az intézmény kapcsolattartójával előre egyeztetett időpontban a műszaki kollégáink mennek ki, majd az átadás – átvételi jegyzőkönyv aláíratása után szállítják el a helyszínről azokat.
Az áthelyezési igényét a kitöltött KH02 – áttelepítési kérelemmel az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címre kérjük megküldeni.
A felmérés, majd a megrendelés akadálytalan lebonyolítása miatt Társszolgáltatónk számára kötelező megadni a dokumentumon is kért, bekötés pontos cím adatait (épület, emelet, ajtó) pl. 1. emelet, 12. terem, földszint-szerverterem. Kérjük áthelyezés esetében fokozottan ügyeljenek a jelenlegi- és az új telepítési cím megadására.
Az áthelyezési kérelem beérkezése után felmérési folyamatot indítunk, melynek eredményéről, így az esetlegesen felmerülő költségekről is, írásos tájékoztatást küldünk az érintett intézménynek. A felmérés nem jelent megrendelési kötelezettséget, az intézménnyel történő egyeztetés után, a megrendelő dokumentummal indítjuk a kivitelezést.
A felmérések általános átfutási ideje körülbelül egy hónap. A kivitelezési határidő pedig az illetékes szolgáltató által vállalt határidő, melyről a megrendeléskor írásban tájékoztatjuk az intézményt. A kivitelezési határidőt befolyásolhatja, hogy az intézmény jelenlegi szolgáltatója végzi a szolgáltatás áthelyezését vagy új vonali szolgáltató bevonása szükséges az áttelepítési igény teljesítéséhez.
Szüneteltetési igényüket írásban, az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címre küldött KH04 – szüneteltetési kérelemmel jelezhetik.
Kérjük, hogy a dokumentumon a szüneteltetés okát és időtartamát is tüntessék fel. A szüneteltetés általánosan 6 hónapot felölelő időintervallumra kérhető.
A szüneteltetési folyamat akadálytalan lebonyolítása miatt Társszolgáltatónk számára kötelező megadni a dokumentumon is kért, bekötés pontos cím adatait (épület, emelet, ajtó) pl. 1. emelet, 12. terem, földszint-szerverterem.
A Dashboard egy online adminisztratív felület, ahol az intézmény az egyes szolgáltatásaival kapcsolatos információkat találja, tudja azokat beállítani, módosítani illetve a KIFÜ felé bejelentéseket tenni.
Részletesebb leírást következő linken talál: Dashboard leírás
A Dashboard felület lehetőséget ad:
- a vezetékes és wifihálózat egyedi beállításainak módosítására,
- az intézményben elérhető wifihálózatok menedzselésére,
- a portok kiosztásának módosítására,
- tűzfal szabályok módosítására,
- hálózati szegmensek beállításainak módosítására,
- tartalomszűrés alkalmazására,
- az eduroam felhasználók adminisztrálására,
- postafiókokkal kapcsolatos módosításokra,
- a webszolgáltatás igénylésére,
- webszolgáltatás hozzáférési adatainak megtekintésére,
- kihelyezett eszköz állapotának ellenőrzésére,
- vonali szolgáltatás állapotát mutató információk megtekintésére,
- az intézmény alapadatainak megtekintésére, ellenőrzésére,
- hiba és adat módosulás bejelentésére
- hálózati korlátozások megtekintésére.
A Dashboard felület elérhetősége: Dashboard
A Dashboard sulinet.hu végződésű felhasználónevek módosítása 2021. augusztus 12-én központilag edu.hu végződésűre változott. Kérjük, próbálja meg a sulinet.hu végződésű felhasználónevét edu.hu végűre módosítani és úgy belépni a felületre.
Az alábbi oldalon válassza az „Elfelejtette jelszavát?” menüpontot, majd kövesse az utasításokat. Amennyiben a rendszertől nem kap automatikus e-mailt a jelszó megváltoztatás igényléséről, kérjük, jelezze az Ügyfélszolgálatunknak az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címen.
A jelszó megváltoztatásához az alábbi oldalon, az elfelejtette jelszavát menüpont megnyomásával a rendszer automatikus levelet küld Önnek. Kérjük, a kiküldött levélben található linkre kattintson, a megnyíló weboldalon lehetőség van a jelszó megadására, beállítására. A jelszónak illetve az új jelszónak tartalmaznia kell legalább egy nagybetűt, kisbetűt, számot, és egy speciális karaktert, továbbá minimum 8 karakter hosszúságúnak kell lennie!
Dashboard felhasználóvá az alábbi módokon válhat:
- Az SRM oldalra belépve lehetősége van a regisztrált kapcsolattartónak kiküldeni illetékes személyeknek Dashboard felület hozzáférést
- Az SRM felületre belépni az intézmény végponti adminisztrátori felhasználónevével és a hozzá tartozó jelszóval lehetséges a Dashboard weboldalon.
A felhasználónév hasonlít egy e-mail címhez, képzése a VPID azonosítóból történik:
VPID azonosítójában szereplő számok elé egy „S” betű kerül és @adminmail.sulinet.hu utótagot kap. Például: S0000@adminmail.sulinet.hu vagy S000000@adminmail.sulinet.hu
FONTOS: Az adminisztrátori e-mail cím nem összetévesztendő a végpont e-mail címével!
Amennyiben nem emlékszik a jelszóra, kérjük, használja az „Elfelejtette jelszavát?” funkciót a Dashboard oldalon.
Az elfelejtett jelszó lekéréséhez szükség van az adminisztrátori felhasználónévre, valamint a végponton elhelyezett Cisco 892FSP/C1111-8P típusú router sorozatszámára.
A Cisco 892FSP/C1111-8P típusú router sorozatszáma az eszközön az alábbi linken elérhető leírás szerinti helyen- SRM – valamint a router kihelyezésekor kapott és aláírt Átadás-átvételi jegyzőkönyvön gyári számként szerepel feltüntetve.
FONTOS: Az intézményben lévő KIFÜ által biztosított vezetékes hálózatból kell érkeznie a lekérdezésnek, különben az nem hajtható végre, és a felhasználó hibaüzenetet kap.
Bővebb leírás itt található: SRM
A Dashboard felületen keresztül a már rögzített Dashboard felhasználó felviszi az új kapcsolattartót, megadja az adatait (név, e-mail cím, telefonszám), bejelölve a Dashboard rendszergazda opciót. A beírt adatok mentését követően, az igény automatikusan megküldésre kerül az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címre. A kért rögzítés elvégzése után, e-mailben tájékoztatjuk a bejelentőt annak megtörténtéről, miszerint a megadott e-mail címre kiküldésre került a Dashboard felület regisztrációjának elérhetősége.
Dashboard rendszergazda felhasználói jogosultságot kérhet az intézmény központi e-mail címéről, továbbá egy szabadon fogalmazott, elektronikusan vagy postai úton beküldött, az intézmény által hitelesített, aláírással, pecséttel ellátott kérelem alapján, melyben az intézményre és a kapcsolattartóra vonatkozó adatok (intézményi adatok, kapcsolattartói adatok, név, e-mail cím, telefonszám) megadásra kerültek. Kérjük, a bejelentésüket a KIFÜ Ügyfélszolgálatra juttassák el elektronikus úton az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címre, vagy postai úton a 1134 Budapest, Váci út 35. levelezési címre.
Amennyiben a Dashboard rendszergazda más típusú kapcsolattartóként is megjelenik a Dashboard felületen, a rendszergazdai jogosultság törlése az alábbiak szerint igényelhető.
A Dashboard felületen a Kapcsolattartók menüpontban a rendszergazda esetén a „Törlés” hivatkozás inaktív.
Először a „Módosítás” hivatkozás használatával a „Típus” mezőben a Dashboard rendszergazda opciónál kell a jelölést kivenni és úgy a „Küldés” gombra kattintani, ezáltal az igény automatikusan megküldésre kerül az ügyfélszolgálatunkhoz, ahol – szükség esetén, egyeztetést/pontosítást követően – a kért módosítást elvégezzük.
Ezt követően már aktív lesz az adott kapcsolattartónál a „Törlés” hivatkozás, amely használatával a fentiek szerint megküldhető a törlési kérelem, amely teljesítése után e-mail útján tájékoztatjuk a bejelentőt.
A Dashboard felületen a Kapcsolattartók menüpontban lehet új személy adatait megadni az „Új kapcsolattartó” hivatkozás használatával. A feltüntetett kapcsolattartók adatainak változtatását a „Módosítás” gombra kattintva lehet megváltoztatni, törlést pedig a „Törlés” hivatkozással lehet kezdeményezni. Megjegyzés minden esetben beírható az arra szolgáló szekcióban. A beírt adatok elküldését követően, a változtatási igény automatikusan továbbításra kerül az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címre. A kért változtatás elvégzését követően, e-mailben tájékoztatják a bejelentőt a módosításról.
A Dashboard felületen a Felhasználók – Felhasználók menüpontban, az „Új felhasználó” hozzáadása hivatkozás használatét követően, a felugró panelen adhatók meg a személyes-, azonosítási és levelezési adatok.
E-mail csoportok is létrehozhatók, amely funkcióra a Felhasználók – Csoportok menüpont szolgál.
Felhasználók tömeges betöltésére, továbbá a rendszerben tárolt felhasználói adatok letöltésére a Felhasználók – Import / Export menüpontban van lehetőség
A Dashboard felületen Webhoszting és adatbázis igénylésére a Webszolgáltatás menüben megtalálható „Új webszolgáltatás” és „Új adatbázis” gombokon keresztül van lehetőség. Domain és levelezés igénylésére a Bejelentések menüt javasoljuk, itt az „Új hibajegy” gombra kattintva az „Egyéb kategóriába tartozó probléma” típust kiválasztva kérjük, hogy röviden adják meg az igénylés lényegét, célját. Az igénylések beérkezése után a kollégáink feldolgozzák a kéréseket és beállítják a kért szolgáltatás(oka)t, illetve szükség esetén egyeztetnek az igénylővel a részletekkel kapcsolatban, végül pedig tájékoztatják a tudnivalókról, hozzáférési információkról.
A Dashboard felületen a Hálózat – Wifi menüpontban, az „Új felhasználó” hozzáadása hivatkozás használatét követően, a felugró panelen adható meg a Felhasználói név, Jelszó és az érvényességi időszak kezdete és vége (1 – 180 nap között, napi léptékben).
Maximum 10 Felhasználó lehet rögzítve párhuzamosan.
A Dashboard felületen a Hálózat – Okostábla menüpontban, az „Új eszköz hozzáadása” hivatkozás használatát követően, a felugró panelen adható meg az okostábla/interaktív panel MAC címe.
A Dashboard felületen a Hálózat – IoT menüpontban, az „Új eszköz hozzáadása” hivatkozás használatát követően, a felugró panelen adható meg az okos eszköz MAC címe.
A Dashboard felületen az Alapadatok menüpontban a kívánt szekcióban (telephely, intézmény, vagy szerződő fél) a „Módosítás” hivatkozás használatával rögzíthető az adatmódosítási igény. Az új adatok megadását és elküldését követően, az igény automatikusan továbbításra kerül az ugyfelszolgalat@kifu.hu e-mail címre. A kért változtatás elvégzését követően, e-mailben tájékoztatják a bejelentőt a módosításról.
A Dashboard felületen a Bejelentések menüpontban, az „Új hibajegy” hivatkozás használatát követően, a felugró panelen válaszható ki a bejelentés típusa, továbbá írható be a megkeresés szövege, valamint melléklet csatolására is van lehetőség.
Ezen menüpontban követhető a korábban leadott bejelentések státusza is.