- KIFÜ szerepe a projektben: Projektgazda
- Projektazonosító: EKOP 2.1.1-07-2008-0001
- Indítás: 2008
- Zárás: 2015
- Támogatás összege: 3.986.724.640 Ft
- Projekt státusza: Megvalósítás befejeződött
Egységes elektronikus megoldás
A központi Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) kialakításával az egyes ügyintézési szolgáltatások „ellenértékének” (illetékek, díjak stb.) kiegyenlítése a fizetések jellegéhez illeszkedő, egységes megoldás segítségével elektronikusan történhet. Az állampolgárok és a gazdálkodók elektronikus úton regisztrációs teher és betanulás nélkül teljesíthetik az állammal szemben fennálló befizetési kötelezettségeiket.
Kevesebb tranzakció és költség
Az elszámolási rendszer célkitűzése, hogy lehetővé váljon az egy ügyhöz tartozó jogosultaknak történő befizetések egy tranzakcióval való kezelése, így csökkenthető a tranzakciók száma és költsége. Az otthonról intézhető online fizetésre elsőként 2013. március 26-tól a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) Igazságügyi Fizetési Portálján nyílt lehetőség, a cégbeszámolók benyújtásához kapcsolódó fizetési kötelezettségek teljesítése során.
A központi elektronikus fizetési szolgáltatás az intézményi szakrendszerek számára lehetővé teszi az elektronikus és hagyományos ügyintézéshez illeszkedő elektronikus fizetési módok (POS, VPOS, házibanki megoldás) felkínálását az ügyfelek számára, garantálja a befizetett díjösszegek célszámlákra történő eljuttatását. A projekt módszertani támogatását és az operatív projektvezetést a KIFÜ látta el.
POS – Point Of Sale – bankkártyás fizetés terminálnál VPOS – Virtual Point Of Sale – Fizetés a hivatal által megadott online banki megoldáson keresztül Házibank – Az ügyfél saját online banki felületén keresztüli fizetés |
Konzorciumi tagok: Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (konzorciumvezető), Nemzeti Adó- és Vámhivatal, Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium, Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala.
A projekt 2013. augusztus 31-én lezárult.