A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell bevezetése

Jelenlegi hely

Projekt azonosító: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00041
Kedvezményezett neve: Pest Megyei Kormányhivatal
KIFÜ szerepe a projektben: folyamat és műszaki minőségbiztosító
A projekt címe: A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell bevezetése
A támogatás keretösszege: 2 900 000 000 Ft
KIFÜ támogatási összeg: 29 000 000 Ft
A támogatás mértéke: 100 %
A projekt megvalósításának kezdete: 2016.10.26.
A projekt tervezett befejezése: 2020.03.31.
Konzorciumi tagok: Pest Megyei Kormányhivatal, Miniszterelnökség, Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal, Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal, Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
Projekt státusza: folyamatban


Az országos hatáskörű, 2,9 Mrd Ft keretösszegű projekt célja az államigazgatás szervezetrendszerének további egyszerűsítése, működési hatékonyságának növelése, amelyek elérése az alábbi fejlesztési tevékenységek keretében kerülnek végrehajtásra: 

  • A központi hivatalok felülvizsgálata keretében racionalizálásra kerülnek a központi hivatalok, illetve azok háttérintézményeinek közigazgatási hatáskörei.
  • A kormányhivatali labortevékenység fejlesztése során felülvizsgálatra kerülnek a meglévő tevékenységek, illetve kapacitások, továbbá áttekintésre kerülnek azon területek, amelyekkel a jelenleginél hatékonyabb és szervezettebb munkafolyamat érhető el.
  • Az állami közfeladat-kataszter továbbfejlesztése során olyan elektronikus rendszer kialakítása a cél, ami összefüggéseiben, rendszerszinten képes felvázolni a rendelkezésre álló adatokat, amely egyfelől hozzájárul a belső folyamatok hosszú távú tervezéséhez, valamint a társadalmi hasznosság oldaláról támogatja a közigazgatás döntéstámogatásának folyamatait.
  • A Szolgáltató Kormányhivatali Modell (továbbiakban: Modell) országos bevezetése, különös figyelemmel a kormányablakok működésére illetve a járási hivatalok, és a települési ügysegédi rendszer megerősítésére. E mellett, a projekt az ügyféligények felmérésével és a társadalmi partnerség erősítésével hozzájárul a vállalati szektorhoz kapcsolódó közigazgatási bürokrácia – ügyfelek számára is érzékelhető – csökkenéséhez, illetve a közigazgatási szolgáltatásokkal kapcsolatos elégedettség növeléséhez.