EKEIDR egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése

Jelenlegi hely

Projekt azonosító: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00032
Kedvezményezett neve: Miniszterelnökség
KIFÜ szerepe a projektben: folyamat és műszaki minőségbiztosító
A projekt címe: EKEIDR egységes irat- és dokumentumkezelési rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése
A támogatás keretösszege: 10 750 000 000 Ft
KIFÜ támogatási összeg: 107 490 000 Ft
A támogatás mértéke: 100 %
A projekt megvalósításának kezdete: 2016.06.01
A projekt tervezett befejezése: 2020. június
Konzorciumi tagok: Miniszterelnökség, Budapest Főváros Kormányhivatala, NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt., Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség
Projekt státusza: folyamatban


A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül a Miniszterelnökség vezette konzorcium a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00032 azonosító számú „EKEIDR egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése” (továbbiakban EKEIDR2) című kiemelt projekt 10,750 milliárd forint, 100% vissza nem térítendő támogatásban részesült, melyből bevezetésre kerül a megyei kormányhivatalokhoz az egységes elektronikus irat- és folyamatkezelési rendszer. Az egységes iratkezelési rendszer kiépítését követően pedig kifejlesztésre kerül 200 közigazgatási ügytípus esetében a munkafolyamat támogatás (workflow) ügyintézői oldalon, valamint megvalósul az űrlapkitöltő modul, amely segítségével elektronikus úton is benyújtható lesz 200 közigazgatási ügytípus nyomtatványa.

Az egységesítés nagymértékben hozzájárul a közigazgatás belső működésének elektronizálásához, ezáltal a hatékonyság növeléséhez és az ügyfél oldalon jelentkező terhek csökkentéséhez.