Közös adatbázisba kerülnek a hazai támogatások

Jelenlegi hely

A hazai fejlesztéspolitika többféle informatikai rendszert használ a támogatások felhasználásának ellenőrzésére, emellett a nemzetközi támogatások nyilvántartása sem egységes. Ezt a helyzetet teszi átláthatóbbá 2016 tavaszától az OTR, vagyis az Országos támogatás-ellenőrzési rendszer című EKOP-projekt, amelynek költségvetése 612 millió forint.

A projekt célja, hogy létrehozzon egy egységes, a hazai és Európai Uniós forrásokat - köztük a csekély összegű (de minimis) támogatásokat is - nyilvántartó rendszert, amely lehetővé teszi, hogy a kormányzati döntéshozók és az ellenőrző szervek egy felületen követhessék nyomon a források felhasználását. Az egységes nyilvántartás adatai alapján az átfedések, támogatás-halmozódások is időben kiszűrhetők lesznek. Az új rendszer segítségével a támogatásközvetítők egyszerűen és biztonságosan teljesíthetik adatszolgáltatási kötelezettségeiket, az előirányzat-kezelők (döntéshozók) pedig már a pályázati szakaszban visszajelzést kaphatnak a pályázók OTR-ben regisztrált egyéb pályázati igényléseiről, megvalósítás alatt álló és lezárt projektjeiről, valamint a csekély összegű támogatásokról. Az adatok gyűjtésére, ellenőrzésére és további hasznosítására jogosult szervezetek kezébe így olyan eszköz kerül, amely komoly segítséget nyújthat a kormányzat számára a tervezési és elemzési folyamatokban.

Az Országos támogatás-ellenőrzési rendszer kifejlesztésének eredményeként:

  • olyan alkalmazás jön létre, ami képes a csekély összegű (de minimis) támogatások keretfigyeléséhez információt szolgáltatni, együttes és típusonkénti bontásban
  • a támogatáshalmozódás ellenőrzési funkció teljes körűvé tehető
  • elektronikus WEB-es elérést és egységes kommunikációs portált hozunk létre
  • sztenderd interfész formátumtámogatást alakítunk ki, ezáltal gyorsabbá és rugalmasabbá válik a kétirányú adatszolgáltatás és adatfeldolgozás
  • a pályázati döntésekhez, szerződéskötésekhez és kifizetésekhez gyorsabb, a lebonyolításhoz, ellenőrzéshez a jogszabályoknak mindenben megfelelő információ átadás valósul meg
  • a Támogatásokat Vizsgáló Irodának (TVI) és az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) ide kapcsolódó munkáját elektronikus felület fogja támogatni, ezzel szervezetek munkája gyorsabbá, hatékonyabbá és biztonságosabbá válik

Az új támogatás-ellenőrzési rendszert 2016. márciusától használhatják majd az érintett szervezetek.

Projektadatok:

Országos Támogatás-ellenőrzési Rendszer - OTR EKOP-1.2.11-2013-2013-0001

A konzorcium tagjai:

  • Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) - konzorciumvezető
  • Magyar Államkincstár (Kincstár)
  • KINCSINFO Kincstári Informatikai Nkft.
  • Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.)
  • Új Világ NSZKft, a Támogatási Szerződés megfelelő módosítását követően

A projekt kezdete: 2013.07.01.

A projekt zárása: 2015.12.15.

A projekt költségvetése: 612 millió forint