EKEIDR egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése

Jelenlegi hely

KIFÜ szerepe a projektben: Műszaki és projekt-minőségbiztosítás
Projekt azonosító: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00032
Indítás: 2016.04.01.
Zárás: 2018.12.31. 
Támogatás összege: 10 750 000 000 Ft
Konzorciumi tagok: Miniszterelnökség; Budapest Főváros Kormányhivatala; Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség; NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.
Projekt státusz: Folyamatban levő


A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Az adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretén belül a Miniszterelnökség vezette konzorcium a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00032 azonosító számú „EKEIDR egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése” (továbbiakban EKEIDR2) című kiemelt projekt 10,750 milliárd forint, 100% vissza nem térítendő támogatásban részesült, melyből bevezetésre kerül a megyei kormányhivatalokhoz az egységes elektronikus irat- és folyamatkezelési rendszer. Az egységes iratkezelési rendszer kiépítését követően pedig kifejlesztésre kerül 200 közigazgatási ügytípus esetében a munkafolyamat támogatás (workflow) ügyintézői oldalon, valamint megvalósul az űrlapkitöltő modul, amely segítségével elektronikus úton is benyújtható lesz 200 közigazgatási ügytípus nyomtatványa.

Az egységesítés nagymértékben hozzájárul a közigazgatás belső működésének elektronizálásához, ezáltal a hatékonyság növeléséhez és az ügyfél oldalon jelentkező terhek csökkentéséhez.