Megvalósítási szakaszába érkezett az ASP 2.0 projekt

Megvalósítási szakaszába érkezett az ASP 2.0 projekt

2017-05-25

Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) elnevezésű projekt támogatási szerződésmódosítás aláírására 2017. május 18-án került sor, ezzel zöld utat kapott a korszerű, és valamennyi önkormányzatot érintő egységes ügyintézés megvalósítását célzó projekt.

 

A törvényi hátteret biztosító jogszabályban (100/2017. (IV. 28.) Korm. rendelet) foglaltak szerint 2019. január elsejéig valamennyi magyarországi, települési önkormányzat csatlakozik a technológiailag és gazdaságilag is kedvező megoldást nyújtó szolgáltató rendszerhez.

 

Az ASP 2.0 projekt során megvalósuló fejlesztések célja, az Önkormányzati ASP központ felállítása (ASP 1.0) nevű kiemelt projekt eredményeként kialakult keretrendszer és a szakrendszerek különböző méretű önkormányzatok szakmai igényeinek való megfeleltetése, és felhasználóbarát felületek kialakítása.

 

Újdonság a kormányzati és helyhatósági döntések előkészítését szolgáló adattárház felállítása, amely az ASP szakrendszerekből és a Magyar Államkincstár által üzemeltetett rendszerekből érkezett adatokat központosítottan kezeli, és lekérdezésekre optimalizáltan dolgozza fel, valamint biztosítja az érzékeny adatok deperszonalizását.