Az önkormányzatok 92 százaléka az ASP rendszert használja

Jelenlegi hely

2018. január elsejétől újabb 1261 önkormányzat csatlakozott az ASP rendszert már tavaly is óta használó 1733 településhez, így az önkormányzatok 92 %-a, a települési önkormányzatok hivatalainak (polgármesteri hivatalok, közös önkormányzati hivatalok) már 85 százalékában az ASP rendszer által biztosított komplex, felhő alapú alkalmazáscsomag támogatja az ügyintézők munkáját, akik közül az év első napjaiban több mint tízezren vették igénybe a szolgáltatásokat.

Az elérhető szakrendszerek: az iratkezelési, a gazdálkodási, az adó, a hagyatéki leltár, az ingatlanvagyon-kataszter, valamint az ipar és kereskedelmi szakrendszer segítségével optimalizálhatóak a települések belső működési folyamatai. Az ASP projekt keretében került kialakításra az önkormányzati elektronikus ügyintézési platform (https://ohp.asp.lgov.hu), ahol online kitölthető és beküldhető űrlapok egyszerűsítik a hivatali ügyek indítását és nyomon követését. Az önkormányzatok számára elkészült a települési portál, amelyet opcionálisan választhattak az ASP rendszerhez való csatlakozás során.

Az ASP-hez való csatlakozás előnyei: 

  • a térítésmentesen biztosított és központilag karbantartott programok segítségével hatékonyabbá válik az önkormányzati ügyvitel, 
  • az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően egyre inkább háttérbe szorul a papír alapú adminisztráció, 
  • emellett a települések néhány kattintással tehetnek eleget az adatszolgáltatási kötelezettségüknek.

Az ASP rendszer teljes körű, országos kiterjesztése 2019-re fejeződik be.